پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی

پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

11 تیر 1403 دوشنبه

 

 

پنل تخصصی رفع موانع تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی با سخنرانی دکتر محمود بیگلر در دومین نمایشگاه سلامت بنیان

در این نشست فعالان و کارشناسان حوزه صنعت تجهیزات پزشکی کشور حضور داشتند و در خصوص چالش ها و موانع تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی در کشور بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران،پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی، روز دوشنبه مورخ 25 دیماه ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه سلامت‌بنیان «نشست تخصصی رفع موانع تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی» با سخنرانی دکتر محمود بیگلر، رئیس پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی دانشگاه، برگزار شد.
در این نشست، فعالان و کارشناسان حوزه تجهیزات پزشکی کشور حضور داشتند و در خصوص چالش ها و موانع تولید تجهیزات پزشکی در کشور بحث و گفت و گو کردند.
این پنل با سخنرانی دکتر محمود بیگلر، دکتر سعیدرضا شاهمرادی، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر عبدالناصر آزادبخت، مدیر کل دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت، مهندس محمدرضا کمپانی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران و دکتر جلیل سعید لو، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی  برگزار شد.
دکتر بیگلر با اشاره به قوانین بالادستی موجود در حوزه تولیدمحصولات دانش بنیان حوزه سلامت، عمده مشکلات فعلی را مربوط به عدم اجرای صحیح این قوانین دانست و خاطر نشان کرد در صورت ابلاغ بخشنامه ها و آیین نامه های مرتبط با قانون جهش تولید دانش بنیان و اجرای کامل آن ها بسیاری از مشکلات فعلی قابل حل خواهند بود.
دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی (سلامت بنیان) با حضور وزیر بهداشت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مقامات خارجی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) گشایش یافت.
در این نمایشگاه، ۲۰ محصول جدید دانش بنیان شامل ۱۱ قلم دارو، ۲ فرآروده طبیعی و سنتی و ۷ مورد تجهیزات و ملزومات پزشکی رونمایی شد.
کلمات کلیدی

تصاویر