پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی

پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

08 مهر 1403 یکشنبه
بند (ت) ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌بنیان

با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت های دان شبنیان، موارد زیر به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت ها و مؤسسات متقاضی اعطاء شده و به همین میزان از مالیات قطعی شده سال تخصیص سرمایه مذکور یا سال های بعد کسر می شود.

1 - حداکثر سی درصد(30 %) سرمایه گذاری مستقیم شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و یا بازار اول و یا دوم فرابورسایران و یا شرکت های دارای سرمایه ثبتی به میزان حداقل یک سی ام سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، در شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و فناور

2 - سرمایه گذاری غیرمستقیم شرکت های مذکور در جزء ( 1) این بند در تأسیس یا افزایش و صندوق های پژوهش و فناوری موضوع ماده ( 44 ) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و صندوق ها و نهادهایسرمایه گذاری موضوع بندهای ( 20 )و ( 21) ماده ( 1) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384/9/1 که فعالیت آن ها در تأمین مالی فناوری و نوآوری و فعالیت های دانش بنیان به تأیید شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان رسیده باشد.

نحوه اجرا

آیین نامه مصوب شماره 152755/ت 60384 هـ مورخ 1401/08/23 توسط هیئت وزیران

تبصره ماده 2 آیین نامه- سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های سرمایه گذار با بخش دولتی برای توسعه زیست بوم علم و فناوری اعم از آزمایشگاه مرجع در دانشگاه ها، موسسات پژوهشی، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مورد تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری وبهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصورتی که مالیات آن به دولت منتقل گردد.

تخصیص اعتبار موضوع این بند منوط به ثبت و صدور سند مالکیت اموال مذکور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد. اموال موضوع این بند حداکثر تا 25 سال می توانند با انعقاد قرارداد اجاره بهای صفر رایگان در اختیار سرمایه پذیر باشد منافع اموال فوق در مدت اجاره قابل واگذاری به غیر توسط سرمایه پذیر نمی باشد.